با رفع موانع موجود، کارخانه تولید آهن اسفنجی ارفع در بهمن ماه سالجاری افتتاح خواهد شد


نماینده مردم اردکان گفت: کارخانه تولید آهن اسفنجی شرکت آهن و فولاد ارفع با رفع موانع موجود، بهمن ماه سالجاری در مدار تولید قرار خواهد گرفت.


محمدرضا تابش در پی بروز مشکل در تامین برق این پروژه عظیم، با حضور در سایت شرکت آهن و فولاد ارفع، ضمن بازدید از بخشهای مختلف ،در مذاکراتی با معاون وزیر نیرو و مسئولان برق استان، بر تامین برق این واحد در کوتاهترین زمان ممکن با توجه به آماده شدن تجهیزات این کارخانه برای دریافت برق و تست نهایی،تاکید کرد .

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=42970_PC170012-0.jpg

نماینده مردم اردکان در این بازدید با اشاره به اینکه مدیریت صنعت فولاد نیازمند تصمیمات آینده نگر است بر پیش بینی احداث واحدهای جدید در جنب این کارخانه تاکید کرد و گفت: همیشه این ارزو را داشتم و در برنامه ها مدنظر قراردادم که روزی بتوانیم چرخه تولید نعمتهای خدادی به ودیعه گذاشته شده در خاک شهرستان را در داخل اردکان کامل و مردم از ارزش افزوده ایجاد شده بهره مند شوند.


وی اضافه نمود: امروز خرسندم که شاهدیم سنگ اهن منطقه در کارخانه چادرملو به کنستانتره تبدیل می شود،کنستانتره تولیدی نیز در کارخانه گندله سازی به گندله و محصول تولیدی در جنب این کارخانه ، در شرکت آهن و فولاد غدیر و ارفع به اهن اسفنجی و با راه اندازی واحد فولادسازی ارفع نیز به شمش فولادی تبدیل می گردد و ان شاء ا.. در اینده ای که چندان هم دور نیست صنایع پائین دستی صنعت فولاد نیز در منطقه ویژه اقتصادی فولاد اردکان ایجاد و اردکان قطب تولید صنایع فولادی در خاورمیانه خواهد شد.


وی با بیان اینکه پروژه عظیم تولید آهن و فولاد شرکت ارفع در مجاور کارخانه گندله سازی و فولاد غدیر اردکان قرار دارد گفت: واحد احیای مستقیم این پروژه با ظرفیت 800 هزار تن آهن اسفنجی آماده راه اندازی در بهمن ماه می شود و واحد فولادسازی نیز ان شاءا.. در سال آینده در مدار تولید قرار خواهند گرفت.


"تابش" موقعیت مناسب پروژه تولید آهن و فولاد ارفع نظیر قرار گرفتن در کنار کارخانه گندله و فولاد غدیر و موقعیت مناسب ریلی و جاده ای را یادآور شد و عنوان نمود: مجموع سرمایه گذاری انجام شده برای این پروژه 700 ميليارد تومان است که با راه اندازی کامل آن برای 900 نفر بطور مستقیم و بیش از 5 هزار نفر بطور غیر مستقیم ایجاد اشتغال خواهد شد.


نماینده مردم اردکان همچنین در جلسه ای با حضور مدیران پروژه های در دست بهره برداری و احداث مجتمع گندله سازی اردکان و پیمانکاران و نماینده کارگران نیز شرکت نمود و ضمن تشکر از زحمات مجموعه مدیران،مهندسین و کارگران، به بررسی وضعیت پروژه های این مجتمع پرداخت و از مدیران خواست تا در رفع مشکلات جامعه کارگری حاضر در مجموعه بکوشند و رضایتمندی آنها را که عاملی اساسی در چرخه تولید هستند را مدنظر داشته باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا